Seminary on Bots and AI:

The purpose of this Seminar is to disseminate best practice concepts for the use of bots and Artificial Intelligence systems in customer and consumer management.

The seminar will consist of panels of discussions with experts, developers and representatives of companies using bots and AI to show how we can get the best customer experience from a post-consumer perspective.

Seminar on Data Protection:
The General Data Protection Act comes into force at the beginning of 2020 and will certainly transform the relationship between the company and the customer in all segments. More than that: the company relationship with the other stakeholders will also be modified.
Therefore, the purpose of this seminar is to discuss what the size of this change will be and how companies need to prepare for this moment, which will certainly be a milestone in the country's history.

Seminar on Power Analytics:
This is an event designed to show the immense potential of analytics to guide business strategies, from the mapping of the information obtained in the digital ocean. The big data, the data lake, and the other methodologies seem too complex for the reality of our companies. But extracting and analyzing customer and market information efficiently is simply the basis for the survival of any business. Data is the new oil. Is your company prepared to make money from this fuel?

Seminar on Privacy and Cybersecurity:
The purpose of this seminar is to structure all issues related to cybersecurity processes within organizations, even further on the eve of the entry into force of the new General Law on Protection of Personal Data. More than ever, it is essential that companies working with large masses of customers can adopt the technologies, processes and resources that enable them to assist, serve and transact with their customers and partners securely and with high quality experience. The protection of digital identities is a risk factor and also a lever of business, and so the issue is no longer purely an IT Department issue and is discussed as a priority in board meetings of companies across all industries.

Seminar on Digital Collection:
The purpose is to know and assimilate the new possibilities and technologies of collection in times of Digital Transformation. In the first edition, we discussed how companies could make billing and recovery processes more customer-friendly, with a high level of efficiency and profitability.
This time, we will deepen the discussion and focus on the level of innovation embedded in the processes of recovery and digital collection - New cases and new ideas to help companies optimize profits and revenues with the use of these technologies.

Customer Experience Insights:
The purpose of this seminar is to outline the directions of the Digital Transformation, its impacts and its opportunities, in addition to how to redefine the consumer journey more fluidly, with remarkable and distinct experiences. A meeting of experts, top executives, representatives of technology providers and innovative startups, which will point out insights, concepts and trends that reorient the experience in the Post-Consumer Era.

PRÊMIO BRW
Uma noite especial que marca a abertura do Brazilian Retail Week e coroa os melhores varejistas do país.


O principal reconhecimento à qualidade da gestão e da performance do varejo brasileiro. Concebido e desenvolvido pelo Centro de Inteligência Padrão – CIP, é o único estudo do mercado que avalia o desempenho dos varejistas, compara-os com benchmarks, cria um indicador de performance, além de possibilitar a participação de todas as empresas do varejo brasileiro.

Um evento fechado, apenas para convidados:
Prêmio BR Week
Xª edição
Data: 26 de junho de 2017
Local: a definir

EMPRESAS NOTÁVEIS
A autêntica celebração da competência, do talento e da capacidade de realização dos
executivos brasileiros.


Um reconhecimento às empresas de melhor avaliação na soma e ponderação de pesquisas, estudos e rankings, publicados pela revista Consumidor Moderno ao longo de 2016.

Um evento fechado, apenas para convidados:
Empresas Notáveis
4ª edição
Data: 8 de março de 2017
Local: Hotel Renaissance – São Paulo|SP

EMPRESAS QUE MAIS RESPEITAM O CONSUMIDOR
O único estudo do mercado brasileiro que avalia a evolução do respeito que as empresas devotam aos seus consumidores.


TUma iniciativa que, desde 2003, destaca a importância da variável “respeito” para os consumidores. O estudo compreende a avaliação de atributos e comentários coletados de milhares de consumidores, por meio de interações mantidas com as empresas envolvidas, ao longo do ano.

Um evento fechado, apenas para convidados:
Empresas que mais Respeitam o Consumidor
14ª edição
Data: 14 de dezembro de 2017
Local: Hotel Renaissance – São Paulo|SP

EMPRESAS LEGAIS
As empresas mais propensas à harmonização e ao entendimento com clientes e consumidores.


Um estudo do Centro de Inteligência Padrão que mostra quais as empresas que mantém mecanismos e procedimentos mais efetivos de mediação e redução de litígios com os consumidores. Um reconhecimento justo às empresas mais empenhadas em propor e cultivar o diálogo com seus clientes.


GPTW
O reconhecimento que consagra as empresas que buscam a excelência em seus ambientes de trabalho.


Um reconhecimento anual, da plataforma NOVAREJO em parceria com o Great Place to Work®, que reconhece as empresas que realmente valorizam seus colaboradores e promovem um ótimo ambiente para se trabalhar.

Um evento fechado, apenas para convidados:
Melhores Empresas para Trabalhar GPTW NOVAREJO
4ª edição
Data: novembro de 2017
Local: a definir